Távfelügyelet
A távfelügyeleti szolgáltatás a lakásokban, családi házakban, üzlethelyiségekben üzemelő behatolásjelző - köznapibb nevén riasztó - rendszerek által érzékelt állapotváltozások, jelzések figyelését, feldolgozását jelenti egy 24 órás távfelügyeleti központban. Segítségével láthatóvá válik minden, az objektumban történő esemény, pl. a riasztó ki- és bekapcsolása, támadás, betörés, tűz, stb. Az ügyeletes diszpécserek éjjel-nappal számítógép segítségével figyelik a távfelügyeletre vezetékes telefonvonal, rádiós vagy GSM összeköttetés révén csatlakoztatott objektumok érzékelőinek állapotát. Intézkedést igénylő jelzések (pl. támadás, betörés, tűz) esetén haladéktalanul értesítik a kivonuló szolgálatot és az előfizető által megadott személyeket, szervezeteket. A kivonuló szolgálat a helyszínen biztosítja az előfizető személye és vagyontárgyai védelmét. A járőrautók jelenléte, az adott szolgáltatási terület közbiztonságának javításával, az ott lakók, valamint a területen tevékenykedő vállalkozások fenyegetettségét csökkenti.
Az alapszolgáltatás részeként a riasztó rendszer által küldött jelzések ismertetése
Betörésjelzés
Azonosítani lehet a behatolás pontos helyét és idejét, érzékelőnkénti lebontásban. Ennek feltétele, hogy minden érzékelő külön zónára kapcsolódjon a központban. Ilyen esetben, a MABISZ előírása alapján, szólni kell a szirénának.
Támadásjelzés
Ez esetben nem szól a sziréna, csak az ügyeletre megy jelzés (hangos riasztáskor pánikba eshet a támadó, ami az esetek többségében agresszív magatartást válthat ki belőle). Ez a szolgáltatás nem működik hagyományos rendszerek esetén.
Kényszerített nyitás jelzése
A nyitásjelentés speciális formája. Egy külön kód segítségével az ügyelet tudomására hozható, ha valakit (pl.: fegyverrel) arra kényszerítenek, hogy kikapcsolja a riasztót. Ilyenkor a riasztó kikapcsolása mellett jelentés megy az ügyeletre, s a diszpécser azonnal értesíti a rendőrséget és/vagy a kivonuló szolgálatot.
Állapotjelzés
A berendezés automatikusan jelzi a hálózati feszültség kimaradását, és ha az hosszabb ideig nem tér vissza, akkor az akkumulátor merülését. Az akkumulátor lemerülésekor a rendszer működésképtelenné válik, de az ügyelet ezt is az üzemeltető tudomására hozza, aki így egyéb módon gondoskodhat a védelemről.
Szabotázsjelzés
A berendezéshez kapcsolódó eszközök rongálását jelzi, kikapcsolt állapotban is.
Tesztjelentés
Ha a rendszer hosszabb ideig (pl.: 24 órán túl) nyugalomban van (nem volt jelenteni valója), tesztjelentést küld az ügyeletre, leellenőrizve az összeköttetést az objektum és az ügyeleti számítógép között. A jelentés elmaradása esetén az ügyelet a megfelelő módon intézkedik.
Orvosi segítség kérése
A tasztatúráról megfelel gombok megnyomása esetén, közvetlen segélykérésre van lehetőség. A számítógép a beteg összes adatának nyilvántartására is alkalmas, így jelentősen növelhető a gyors és szakszerű orvosi beavatkozás esélye.
Kiegészítő szolgáltatások
Nyitás-zárás jelentés naplózása
A nyitás-zárás jelentések a riasztó rendszer be- és kikapcsolásának jelzései. Ezzel ellenőrizhetővé válik, mikor történt az objektum nyitása, vagy zárása. A szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a rendszer telepítésekor, vagy utólag felprogramozásra kerüljön a jelzések elküldése a távfelügyeleti központba. A regisztrált jelentéseket az előfizető havonta kapja meg postán, vagy személyesen. Segítségével például kideríthető az alkalmazottak munkaidőn kívüli bejárása. Lehetőség van olyan kód beállítására is, amellyel csak bekapcsolni lehet a riasztót. Ezt kell alkalmazni olyankor, amikor a berendezés bekapcsolását mások előtt kell elvégezni, vagy ezt kaphatja a takarítást végző személyzet.
Tiltott intervallum figyelés
Az előfizető meghatározhatja, hogy bizonyos időpontokban senki ne tartózkodhasson az őrizendő objektumban. Ha a megjelölt időszakban az ott tartózkodásra utaló jelzés érkezik a távfelügyeletre, a diszpécserek haladéktalanul értesítik az előfizetőt, illetve az általa megadott személyeket, szervezeteket.
Zárás elmaradás figyelés
Az előfizető által meghatározott nyitvatartási időben szereplő zárás elmaradása esetén a diszpécserek haladéktalanul értesítik az előfizetőt, illetve az általa megadott személyeket, szervezeteket.
Tiltott kód figyelés
Alapvetően megegyezik az intervallum figyeléssel, de többet nyújt annyiban, hogy az előfizető által meghatározott személyek ott tartózkodása is megfigyelhető a kezelői kódok segítségével. Amennyiben a megadott időben ott tartózkodásra jogosulatlan kóddal jelzés érkezik az objektumból a távfelügyeleti központba, a diszpécserek haladéktalanul értesítik az előfizetőt, illetve az általa megadott személyeket, szervezeteket.
Tűzjelzés fogadása
Megfelelő minőségű és szakszerűen telepített tűzjelző eszközök által küldött jelzések fogadása a távfelügyeleti központban.
Műszaki berendezések távfelügyelete
Az állandó üzemű berendezések (pl.: hűtők, klíma, felvonó stb.) távfelügyeletét jelenti, pl.: elektromos feszültség kimaradása, technikai problémák. Így bármilyen hiba esetén, még a nagyobb károk kialakulása előtt megkezdhető a javítás.
Fontos tudnivalók
A távfelügyeleti szolgáltatáson működő riasztóközpont elsőbbséget élvez a telefonvonalra csatlakoztatott egyéb berendezésekkel és kommunikációval szemben, így pl.: a jelzés elküldése bontja az éppen folyó telefonbeszélgetést.
Minden egyes, a telefonvonalon keresztül a távfelügyeleti központba elküldött jelzés távbeszélő forgalmat generál.
A távbeszélő szolgáltatást kiegészítő ún. digifon szolgáltatások közül a hívásvárakoztatás, valamint a teljes híváskorlátozás nem alkalmazható azon a telefonvonalon, amelyen keresztül a riasztóközpont a jelzéseket a távfelügyeletre küldi.
Távfelügyeleti bekötés esetén partnercégünk – Távőr Monitoring Kft. – végzi a diszpécserszolgáltatás üzemeltetését, illetve a járőrszolgáltatást.
Iroda: 3200 Gyöngyös, Jókai u. 10.,
Tel.: (37) 500-450, (30) 560-5008; (30) 692-0200,
Fax: (37) 500-450,
E-mail: info@ttb.hu,
Web: www.ttb.hu